DŁUGI


dziś chcę zapisać to, czego mi zabraknie
nie marnotrawić godzin
i nie rzucać słów w przepaść
chcę zstąpić w głąb siebie
samotna i naga -
jakich trzeba dowodów na moją śmiertelność?
jestem po prostu brzydka
mam piegi sny i boleści
mam dwóch synów - ten trzeci urodzi mi się już we wrześniu
kiepski ze mnie nabytek
natychmiast zachodzę w ciążę
jestem numerem 338123 w dowodzie mojej tożsamości
bez zdjęcia - zniszczyły je dzieci -
niekaranym w braku wyroku skazującego
za przewinienia większe czy mniejsze
pracuję jako redaktor programów radiowych
mam pobory wysokości 163 pesos
dużo rozproszonych wierszy
i przyjaciół czterech kategorii:
zwyczajnych dobrych niedobrych i smutnych
mam dom bezludny
wentylator grzebień
bałałajkę, którą przywiózł mi brat
pianino do dziecięcych koncertów
lupę żeby dokładnie widzieć rzeczywistość
zdjęcia Martiego i Hemingwaya
reprodukcje
książki których mi jeszcze nie ukradziono
mapy od których rosną w oczach ściany
listy dawnych kochanków
zegar błękitnego motyla serce
i mnóstwo długów
niekończących się długów wobec życia

Reina Maria Rodriguez
przełożyła Krystyna Rodowska

Renata Brzozowska. Naga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz