MOJE DZIECKO


moje dziecko
nigdy nie widziało orła

jak to już dawno Akweks
przegnano cię
z Wielkiego Drzewa
Stojącej Białej Sosny

ścigały cię i mordowały
białe diabły w niebieskich kubrakach
ścigał cię Kanakatarias, Burzyciel Miast
ścigała cię jego lewa ręka, Sullivan
"nie tylko po to, by pokonać... lecz po to
by zetrzeć z powierzchni ziemi".

moje dziecko nie chodzi
                    nie pójdzie do szkoły
kwadratowe szare skrzynki i kraty
                    jego szkoła jest kręgiem
                    ludzi trzymających się za ręce
                    zwierząt matki ziemi
kręgiem pramatki księżyc
                    praojca wiatrów

moje dziecko je kukurydzę, fasolę, dynię
i siedzi w swoim małym ogródku
rozmawiając z ludem roślin
                   z ludem robaków

moje dziecko posługuje się piękną mową
mówi tym językiem lepiej niż ja
moje dziecko jest niedźwiedziem
i uczy się od swych krewnych
korzeni i ziół i leków

moje dziecko
                    nigdy nie widziało orła
ale jestem ciekaw
                    czy nie zna orła
                    lepiej niż ja?

Karoniaktatie (Alex A. Jacobs)
przełożył Marek Nowocień

Indiańskie dziecko. Źródło: http://moiindianie.blogspot.com/2013_03_03_archive.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz